Diesel CNG, nebo Dieselgas CNG je alternativní dvoupalivový (Dual Fuel) systém pro naftové motory.
Jeho princip spočívá v současném spalování motorové nafty (NM) a zemního plynu (CNG).
Motor nikdy neběží pouze na plyn, motorová nafta je stále základní palivo.
V tomto režimu dochází k nahrazení části motorové nafty plynem. U varianty Diesel+CNG se poměr paliv pohybuje od 80/20 NM/CNG až do 50/50 NM/CNG.
V některých případech lze dosáhnout záměny paliv až 20/80 NM/CNG.
Uváděné poměry nejsou konstantní, ale dynamicky se mění podle provozních režimů motoru, uváděné údaje jsou průměrné hodnoty.
Duální systém lze přepínat mezi režimem základním – NM, nebo duálním NM+CNG.
Pokud není aktivní duální režim, běží motor na naftu a vše funguje jako by ve vozidle žádný přídavný systém nebyl.
Přepínání funguje automaticky, například když dojde CNG v nádrži, systém automaticky přejde do režimu pouze na naftu. Režim lze také kdykoli změnit ručně.
Duální systém Diesel CNG přepíná bezprostředně po startu motoru na plyn, pokud není teplota motoru nižší, než 10°C.