BEZ MÝTA V NĚMECKU NA DÁLNICÍCH DO 31.12.2023
Pro vozidla s namontovaným duálním pohonem CNG

DOKUMENTY POŽADOVANÉ TOLL COLLECT K REGISTRACI
PRO JÍZDU BEZ MÝTA V NĚMECKU

Zápis přestavby Diesel CNG v TP vozidla
Přestavba musí být zapsána v TP vozidla v řádku „P3“ musí být uveden zápis NM+CNG. Zápis provede oprávněná montážní firma. Změna musí být následně zaregistrována úřadem evidence motorových vozidel ČR. Změna pohonu musí být také zapsána v OTP vozidla – opět zápisem NM+CNG. K přestavbě je oprávněnou montážní firmou vydána příloha k TP dle platné legislativy na základě typového schválení vydaného MD ČR.
Montážní protokol
Pro jízdu bez mýta je správcem německého mýta Toll Collect je dále vyžadován montážní protokol s uvedením všech homologovaných komponentů plynové soupravy, zejména pak výrobní čísla, homologační čísla a objemy všech nádrží CNG tak, aby součet jejich vodních objemů byl minimálně 300 litrů. Montážní protokol musí být v německém jazyce, resp. v českém jazyce s německými překlady.
Prohlášení oprávněné montážní firmy o převažujícím podílu plynného paliva nad naftou
Pro splnění podmínek vozidla osvobozeného od mýta je dále vyžadováno prohlášení montážní organizace o tom, že duální systém Diesel CNG pracuje v takovém režimu a nastavení, kdy v poměru paliv přesvědčivě převažuje plyn CNG nad motorovou naftou. V praxi je uznáváno alespoň 51% CNG, ale lépe je samozřejmě vyšší poměr.
Informační brožura plynového systému pro případ kontroly BAG
Pro případ kontroly kontrolními orgány BAG na německých dálnicích doporučujeme a také s dokumenty dodáváme. Jedná se hlavně o informaci k přepínači systému a signalizaci jeho provozních stavů a k signalizaci úrovně naplnění nádrží CNG. Tato informace je samozřejmě také v německém jazyce.
S našimi dokumenty je jízda bez mýta v Německu bez problémů.


